A la classe de ciència facilitem situacions d’ensenyament i d’aprenentatge amb la finalitat d’ajudar a l’alumnat a explicar-se que passa al seu voltant. Els nens veuen, manipulen i experimenten amb objectes i fenòmens del entorn, fent observacions i interpretacions amb l’ajut del adult.
LA LLUM:
La llum és un fenomen ben conegut i que ens
acompanya a tot arreu, no es pot tocar, ni agafar, sembla ben màgica.
Hem experimentat amb:
- La llum de les llanternes, petits objectes, el nostre cos, miralls, el sol, CD...
- Les ombres.
- Tubs corbats i rectes.
- Llums de colors amb filtres de papers.
- La llum de les llanternes, petits objectes, el nostre cos, miralls, el sol, CD...
- Les ombres.
- Tubs corbats i rectes.
- Llums de colors amb filtres de papers.
Hem observat que:
- La llum es transmet en línia recta: Passa pels tubs rectes i no pot sortir pels corbats.
- La llum que veien s’anomena llum blanca.
- Hem desfet la llum blanca en els colors del Arc de Sant Martí amb ajut d’un CD.
- Hi ha ombres on hi ha llum.
- Les ombres poden ser grans o petites en funció de la distància del focus de llum al objecte.
- Els objectes davant la llum poden ser: transparents, opacs i translúcids.
- La llum rebota i canvia de direcció quan topa amb un objecte.
- Els miralls o superfícies polides reboten mot bé la llum i ens retornen les imatges.
- La llum es transmet en línia recta: Passa pels tubs rectes i no pot sortir pels corbats.
- La llum que veien s’anomena llum blanca.
- Hem desfet la llum blanca en els colors del Arc de Sant Martí amb ajut d’un CD.
- Hi ha ombres on hi ha llum.
- Les ombres poden ser grans o petites en funció de la distància del focus de llum al objecte.
- Els objectes davant la llum poden ser: transparents, opacs i translúcids.
- La llum rebota i canvia de direcció quan topa amb un objecte.
- Els miralls o superfícies polides reboten mot bé la llum i ens retornen les imatges.
Aquí teniu alguns moments de les nostres experiències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada